Pages

Bil. yg Sudi Jenguk

Monday, February 16, 2015

Ruginya Scrub di Rumah !

♡ Assalamualaikum ♡

Apa khabar semua?
Harap semua dalam keadaan baik-baik sahaja..
1st sekali, maaf if title buat ada yang tertanya-tanya..
Kenapa pula rugi kalau scrub di rumah kan?
Mestilah lebih jimat patutnya..

YES.. RUGI.. memang RUGI !

RUGI kalau kita tak CUBA scrub di rumah..
Suspen je title tu kan?
Mestilah scrub di rumah lebih jimat & berbaloi..

Scrub yang saya baru amalkan ni adalah perkongsian dari classmate saya, Ammar Edaham..
Thanx a lot to him, sebab sharing good things..
Scrub tu memang berkesan dan saya amalkan bersama family..
Tak salah untuk kita belai kulit kita sekali sekala..
Sekali seminggu sahaja dan anda pasti puas hati :)

So saya rasa, saya patut share good things ni dengan kawan-kawan saya yang lain juga..
Berkongsi serta dapat manfaat bersama itu kan lebih baik :)


Bahan Scrub :


           1) Beras
           2) Madu
           3) Jus Limau Nipis




Texture beras yang siap di blend

 Cara Sedia :
1) Rendam beras selama 3 hari, kemudian keringkan dan blend / tumbuk sehingga halus.
( Simpan dalam bekas, so sekali rendam tu boleh agak-agak nak buat banyak mana, sebab nanti setiap kali nak pakai just terus mix. )
2) Next mix Beras + Madu + Jus Limau * Mesti cuba *

Bak kata Ammar : 
" Rice is the main ingredients ancient Japanese beauty secret, citrus like Lemon & Lime promotes fair skin tone, while Honey is the best moisturizer. "

In Shaa Allah, anda pasti berpuas hati..
Mudah sangat scrub di rumah dan bahan pun simple..

Almaklumlah, sempena cuti semester ni, nak berjimat..
So alang-alang bahan pun memang ada kat rumah, tu yang cuba..
Alhamdulillah, dapat tips ni saat memerlukan..

Hasilnya, kulit muka & badan rasa lebih lembut berbanding sebelum ni..
Jom CUBA & AMAL :)

* So memang RUGI lah kalau tak CUBA scrub di rumah *

♡ Terima Kasih ♡

No comments: